20 Ağustos 2010 Cuma

Yatıyoruz-Kalkıyoruz 1. Gün

Eveett, sonunda uyku kampına girebildik. Aslında dün girecektik ama Begümkuş dün sabah 5:00'ten sonra uyumayınca(tabi ben de) kıyamayıp başlayamadım. Kuşumun kakası gelmiş onun derdinden uyuyamamış. 6:30-7:00 gibi yaınca kakasını rahatladı, uyku bastırdı. 5:00'ten beri uanık zaten, bir de dokuza kadar uyutmamam lazım, yavrucak harap olur diye uyuttum ben de. Sonra da vurdum kafayı ben de yattım. Bana da yaradı yani.Ama bugün kesin başlayacaktım. Uykusuz geçen yeni bir gece ve emerek uyuduğu halde emerek bile uyuyamayan Begümkuş kararımın daha da kesinleşmesini sağladı.
Şimdi gelelim arıntılara:
Tracy'nin de dediği üzere gün resmi olarak 7:00'da başladı. Zaten bütün gece yarım saat-bir saat aralıklarla emmiş olan Begümkuş çok da aç değildi. Ben de hemen dayamadım memeyi ağzına. Altını değiştirdim, salonumuzun perdelerini açtık, balkon kapımızı açtık oda havalansın diye, sonra balkona çıktık temiz hava aldık, çiçeklerimizi suladık, sonra da içeri girdik ve beslenme saatimize başladık. emmeye başladığında saat 7:10'du. Güç bela onbeş dakika  emzirdim. Sonra aktivite zamanına giirdik. Evimizi bir turladık. Babişin yanına gittik, baktık uyuyor geri geldik salonumuza. Balkona çıktık yine gelip geçen arabaları izledik. Sonra oyun halımıda biraz vakit geçirdik. Bu arada da anne kahvaltı yaptı. Sonra babişin yanına gittik, babişi uyandırdık. Biraz babişle oynadık. Sonra zaten uykumuz geldi mızırdanmaya başladık. Babişi öptük, 8:45'te yatağımıza yattık. oyuncağımızla bir-iki oynadıktan sonra mızırdanmaya başladık. Sonra sesimiz arttı ve anne devreye girdi. Yattık kalktık birkaç kez. Başlarda çok ağladık, kucakta susmadık. Ama Tracy Teyzenin sözünden çıkmadık, 3 dk sonunda ağlasak da yattık yatağa, sonra geri kalktık. 9:00'a doğru sesli ağlamalarımız mızırtıya dönüştü. Sonra da gözlerimiz kapandı gitti zaten. Ben daha zor olacağını düşünmüştüm ama beklediğim kadar olmadı. Kızıma hareketli bebek diyordum ben ama melek bebek mi yoksa? O bölümü tekrar okumak lazım. Günün geri kalan kısmı da şöyle geçti kısaca:
  •  10:40'a kadar kesintisiz uyudu.(1 saat 40 dakika) 20 dakika oyalandık.
  • 11:00'da emerek karnını doyurdu. Emerken kaka yaptı, bezini değiştirdim, emmeye devam etti. Beslenme saatimiz 11:40'ta bitti.
  • Sonra aktivite zamanı geliyor tabiki. Önce biraz köpekle konuştu,güldü eğlendi, sonra oyun halısına geçirdim. Yüzüstü ve sırtüstü oyalandı biraz.
  • 12:40'ta yatağa yatırdım. Bu sefer biraz daha uzun sürdü. Ama sonunda 13:10'da uyudu. Biraz huzursuz uyudu sanki, kaşlar çatık, arada yüzüne bir ağlama ifadesi yerleşiyor. İçime dert oldu mutsuz mu diye.
  • 13:50 de uyandı. 14:45'e kadar yatır kaldır yaptım ama uyumadı tekrar. Gözleri daldı gitti ama kapanmadı. Sonunda ben de pes ettim, kaldırdım.
  • 15:00'da emdi. Sonra altını değiştirdim.
  • Aktivite zamanında yine biraz oyun halısında takıldı, sonra kanguru içinde anneye eşlik etti.
  • 17:00'da şekerleme için yattı, uyudu, 17:20'de tekrar uyandı. Yat-kalk-yat kalk 17:45'te tekrar uyudu. Tracy başlarda programa dakikası dakikasına uyun diyor ama ben kıyamadım onbeş dakika yerine yarım saat uyuttum ve 18:15'te uyandırdım.
  • Sonra oyalandık biraz. 19:00'da tekrar emdi. 19:30'da banyo yaptırdım. Bamyodan sonra iyice uyku bastırdı, yüzünü ovuşturmaya başladı devamlı. Üzerini giydirdim, babası geldi. Babayı görünce uyku gitti, yerine gülücükler kahkahalar geldi(Babayı uyarmama rağmen. O da haklı bir açıdan özlüyor ama olan Begüm'e ve bana oldu.)
  • 20:00da yatırdım ve uyuması için 21:10'a kadar uğraştım.
Günün notları:
  • Kızım melek bebek galiba demiştim, yine büyük konuştum ve yine uyarı şak diye geldi. O kadar uyarı yemişken hala neden büyük konuşmakta ısrar ediyorum onu anlamıyorum.
  • Yatırıp kaldırmaktan, yatınca da pışpışlamaktan belim büküldü gitti. Notre Dame'ın kamburuna rakip olabilirim yakında.
  • Her zaman emerek uyuyan çkcuk bir kere bile uyumaya teşebbüs etmeyerek beni şaşırttı.
Şimdilik durum bu. Bakalım gecenin ilerleyen saatlerinde ve yarın nelerle karşılaşacağız..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder